Digitale televisie blijft groeien
Het aantal aansluitingen voor digitale tv is in Nederland in het tweede kwartaal met bijna 6 procent gestegen tot ruim 4,4 miljoen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Telecompaper. Het totale aantal tv-aansluitingen daalde in dezelfde periode met 0,2 procent tot 7,96 miljoen. Het aandeel van digitale televisie in de totale tv-markt is daardoor bijna 56 procent.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Ziggo bleef met bijna 1,4 miljoen klanten de grootste Nederlandse aanbieder van digitale tv. KPN streefde Canal Digitaal voorbij als op twee na grootste aanbieder. KPN eindigde het tweede kwartaal met 866.000 abonnees, een marktaandeel van 20 procent. Canal Digitaal bedient 19 procent van de markt (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid