Overslaan en naar de inhoud gaan

Dentsu wil snelwegreclame afstemmen op automodel

'Deep learning’ reclamemodel in Japan.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De bedoeling is om met automatische herkenning razendsnel het automodel registreren en hierop de inhoud van de LED-borden langs de weg af te stemmen. Bestuurders van hybride of elektrische auto’s zouden bijvoorbeeld reclame voor een milieuvriendelijk product te zien kunnen krijgen.

related partner content for mobile comes here

Het project wordt geleid door in samenwerking met Dentsu Inc., Smart Insight Corporation en QCT (Quanta Cloud Technology) Japan en met de steun van Intel Japan. Cloudian stelt voor het project zijn zogeheten HyperStore-software beschikbaar voor het inventaristen van voertuigmodellen. De bedrijven willen binnen een jaar komen tot een ‘proof of concept’. 

De deelnemende bedrijven kunnen nog geen adverteerders noemen die op deze manier met snelweg, maar een persaankondiging zou al veel informatieverzoeken hebben opgeleverd.

Naast automatische herkenning van auto&;s staan er nog meer deep learning experimenten in de planning, zoals het vertonen van real-time reclame op basis van uiterlijke kenmerken van bezoekers van winkelcentra en toeristische locaties. Deze informatie kan beschikbaar worden gesteld aan overheden en bedrijven die op zoek zijn naar geschikte winkellocaties.

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in