
De Consumentenbond heeft negen supermarkten verzocht om te stoppen met hun prijsbeloften of die aan te passen, met wisselend succes.
Lidl weigert zijn slogan aan te passen, omdat ze die al lang gebruikt en vindt dat je best mag aandikken, stelt de Consumentenbond. Dekamarkt en Plus zijn inmiddels gestopt met hun claims op de laagste prijs.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandManager Corporate Communicatie
ROC van Amsterdam - FlevolandTeammanager Communicatie
Waterschap ZuiderzeelandGeen onderbouwing
De Consumentenbond vond bij negen verschillende supermarktformules de belofte dat ze de laagste prijzen hebben, zonder dat te onderbouwen.
De beloftes liepen uiteen van ‘Wij garanderen dat we de goedkoopste supermarkt zijn’ (Hoogvliet) en’Je kunt erop rekenen dat je bij Vomar de laagste prijs voor je producten betaalt’ tot de Lidl dat als slogan heeft: ‘De hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’ .
De Consumentenbond noemt de beloftes ‘onzinnig’ en stelde ze al eerder aan de kaak. Jumbo en Picnic stopten er daarop in 2023 mee.
Dit keer zijn negen andere supermarkten gevraagd om hun claims dat ze goedkoper dan andere supermarkten zijn in te trekken.
Naast Dekamarkt en Plus die inmiddels zijn gestopt met hun claims, hebben ook Aldi, Boni, Hoogvliet en Nettorama beterschap beloofd, maar daar nog geen gevolg aan gegeven
Aldi, Dirk en Vomar beraden zich nog op het stoppen met de laagste-prijsbelofte. Lidl gaat gewoon door met zijn slogan.
De Consumentenbond zegt de negen supermarkten te blijven volgen en stappen te nemen tegen een of meer supermarkten 'als we vinden dat ze met hun prijsclaims consumenten op het verkeerde been zetten'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid