Overslaan en naar de inhoud gaan

Dekamarkt en Plus stoppen met claims op laagste prijzen na oproep Consumentenbond, Lidl gaat ermee door

Bond roept supermarkten op hun 'onzinnige beloftes' over laagste prijzen te staken.
Poster van Lidl met 'de laagste prijs'
Poster van Lidl met 'de laagste prijs'
Poster van Lidl met 'de laagste prijs'
Poster van Lidl met 'de laagste prijs'

Lidl weigert zijn slogan aan te passen, omdat ze die al lang gebruikt en vindt dat je best mag aandikken, stelt de Consumentenbond. Dekamarkt en Plus zijn inmiddels gestopt met hun claims op de laagste prijs.

Geen onderbouwing

De Consumentenbond vond bij negen verschillende supermarktformules de belofte dat ze de laagste prijzen hebben, zonder dat te onderbouwen.

De beloftes liepen uiteen van ‘Wij garanderen dat we de goedkoopste supermarkt zijn’ (Hoogvliet) en’Je kunt erop rekenen dat je bij Vomar de laagste prijs voor je producten betaalt’ tot de Lidl dat als slogan heeft: ‘De hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’ .

De Consumentenbond noemt de beloftes ‘onzinnig’ en stelde ze al eerder aan de kaak. Jumbo en Picnic stopten er daarop in 2023 mee.

Dit keer zijn negen andere supermarkten gevraagd om hun claims dat ze goedkoper dan andere supermarkten zijn in te trekken.

Naast Dekamarkt en Plus die inmiddels zijn gestopt met hun claims, hebben ook Aldi, Boni, Hoogvliet en Nettorama beterschap beloofd, maar daar nog geen gevolg aan gegeven

Aldi, Dirk en Vomar beraden zich nog op het stoppen met de laagste-prijsbelofte. Lidl gaat gewoon door met zijn slogan.

De Consumentenbond zegt de negen supermarkten te blijven volgen en stappen te nemen tegen een of meer supermarkten 'als we vinden dat ze met hun prijsclaims consumenten op het verkeerde been zetten'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in