Overslaan en naar de inhoud gaan

DDB en Unilever: meeste Effies

De all-time Effie ranking, nieuw samengesteld door de EffieOrganisatie, levert DDB Amsterdam en Unilever als winnaars op.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

DDB Amsterdam is het meest succesvolle bureau in de Nederlandse historie. Met 11 gouden Effies, 12 zilveren, en 11 bronzen nemen zij de koppositie in. Daarnaast heeft het bureau ook nog 8 nominaties en 7 eervolle vermeldingen weten te bemachtigen.

related partner content for mobile comes here

Unilever Nederland staat bovenaan bij de adverteerders. Het concern heeft gedurende de 23-jarige Effie historie 4 gouden Effies, 4 zilveren, 7 bronzen en 1 jubileum Effie verdiend.

De fusie van Ubachs Wisbrun met PPGH/JWT zorgt ervoor dat het nieuw gevormde bureau, dankzij de gecombineerde historie, de 4e plaats inneemt in de EffieMedaillespiegel, met evenveel gouden Effies als het als derde geklasseerde FHV BBDO. Y&R Not Just Film komt als nieuw gevormd bureau binnen op plaats 5. Van Walbeek Etcetera staat op plaats 7, met in totaal 10 gewonnen Effies en 4 nominaties.

In de top-10 staan 9 leden van de Vea (Vereniging van communicatie-Adviesbureaus).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in