Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond tegen Europese tv-wet

De Consumentenbond vreest vreest voor een commerciële jungle op tv als de richtlijn ‘Televisie zonder grenzen’ door het Europees…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze week moet het Europees Parlement over deze richtlijn beslissen. Daarin krijgen adverteerders waarschijnlijk meer ruimte voor tv-reclame. Zo worden de mogelijkheden van product placement verruimd.

related partner content for mobile comes here

De bond is er niet blij mee. ‘In de richtlijn ontbreekt daarnaast helaas een verbod op reclames voor ongezonde voeding op tijden dat kinderen tv kijken. Dit is een gemiste kans’, zo meldt ze.

’De Consumentenbond is tegen het loslaten van de huidige regels rond reclameblokken omdat er dan een einde komt aan de bestaande goede balans tussen het belang van adverteerders en omroepen enerzijds en consumenten en kijkers anderzijds. Als het gaat om ‘product placement’ vreest de bond dat het principe van scheiding van advertentie en redactionele inhoud in gevaar komt.’

Samen met BEUC, de Europese koepelorganisatie van consumentenbonden, voert de Consumentenbond strijd tegen het huidige voorstel. De bond heeft de Nederlandse Europarlementariërs opgeroepen de kritische kanttekeningen van de Consumentenbond mee te nemen in hun besluitvorming.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in