Overslaan en naar de inhoud gaan

CEO Insights: Brand activism uit Giessen: Hak verbetert de wereld

Knuffelmerk Hak is op een journey naar een bedrijf voor gezonde, plantaardige voeding in West-Europa. Zonder de merkwaarden te verloochenen.
Rodekoolcampagne bij Hak
Rodekoolcampagne bij Hak
© Suzanne Blanchard
Rodekoolcampagne bij Hak
Rodekoolcampagne bij Hak
© Suzanne Blanchard

Nicole Freid (45) startte begin 2013 als directeur marketing en innovatie bij Hak, een paar maanden later dan ceo Timo Hoogeboom (53). Toeval? Nee, de twee kenden elkaar van Mars, waar Hoogeboom general manager was en Freid merkwerk verrichtte op onder meer M&M’s. Een grotere overgang lijkt niet denkbaar; we kennen Mars – los van de petcare-merken en bijvoorbeeld Uncle Ben’s – immers vooral van de zoetwarendivisie Mars Wrigley (Mars, Snickers, Skittles, Bounty, etc.). ‘Mensen blij maken’, luidt de missie van Mars Wrigley. Die van Hak? ‘Mensen helpen meer groenten en peulvruchten te eten.’ Hoogeboom haalde Freid naar Giessen, alwaar Hak al bijna zeventig jaar tussen de kolen- en bonenvelden resideert, om een groots avontuur aan te gaan.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Hans de Koning

Innovatie "ouderwetsch" goed gepromoot. Hulde!

Marc Fahrner

Uit de mond van Mars-vertegenwoordigers naar Hak-ideologen is de boodschap voor mij nog heel even schakelen. Toch geloof ik het meteen. De visie en aanpak komen oprecht en gedreven over. Hier zijn communicatie, oorsprong en dagelijkse operations in harmonie. Erg goed!
Het (ethisch)onderbouwd vasthouden aan een hogere prijs is lovenswaardig. HAK is een veel krachtiger merk dan Marqt en Tony. Met een veel rijkere, Hollandse historie. Het zou fijn zijn als ook de grootgrutters gaan inzien dat hun prijzenoorlog de kwaliteit volledig uitholt en hen ook ethisch op een doodlopend spoor parkeert.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in