CEO Insights: Brand activism uit Giessen: Hak verbetert de wereld
Nicole Freid (45) startte begin 2013 als directeur marketing en innovatie bij Hak, een paar maanden later dan ceo Timo Hoogeboom (53). Toeval? Nee, de twee kenden elkaar van Mars, waar Hoogeboom general manager was en Freid merkwerk verrichtte op onder meer M&M’s. Een grotere overgang lijkt niet denkbaar; we kennen Mars – los van de petcare-merken en bijvoorbeeld Uncle Ben’s – immers vooral van de zoetwarendivisie Mars Wrigley (Mars, Snickers, Skittles, Bounty, etc.). ‘Mensen blij maken’, luidt de missie van Mars Wrigley. Die van Hak? ‘Mensen helpen meer groenten en peulvruchten te eten.’ Hoogeboom haalde Freid naar Giessen, alwaar Hak al bijna zeventig jaar tussen de kolen- en bonenvelden resideert, om een groots avontuur aan te gaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidInnovatie "ouderwetsch" goed gepromoot. Hulde!
Uit de mond van Mars-vertegenwoordigers naar Hak-ideologen is de boodschap voor mij nog heel even schakelen. Toch geloof ik het meteen. De visie en aanpak komen oprecht en gedreven over. Hier zijn communicatie, oorsprong en dagelijkse operations in harmonie. Erg goed!
Het (ethisch)onderbouwd vasthouden aan een hogere prijs is lovenswaardig. HAK is een veel krachtiger merk dan Marqt en Tony. Met een veel rijkere, Hollandse historie. Het zou fijn zijn als ook de grootgrutters gaan inzien dat hun prijzenoorlog de kwaliteit volledig uitholt en hen ook ethisch op een doodlopend spoor parkeert.