Overslaan en naar de inhoud gaan

Carel Jansen hoogleraar communicatie- en informatiewetenschappen in Groningen

Prof.dr. Carel Jansen is per 1 augustus benoemd tot hoogleraar communicatie- en informatiewetenschappen bij de Faculteit der Letteren van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Carel Jansen (Tilburg, 1952) is een expert op het terrein van de instructieve en persuasieve communicatie. Hij studeerde moderne taalkunde en taalbeheersing aan de Universiteit Utrecht, waar hij in 1989 promoveerde. Hij werkte als universitair docent Toegepaste Taalkunde aan de Universiteit Twente en daarna als hoofddocent communicatiekunde aan de Universiteit Utrecht. In 1993 werd hij hoogleraar Taal en Techniek aan de Technische Universiteit Eindhoven en in 1998 hoogleraar bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

related partner content for mobile comes here

Jansen publiceerde ruim 150 artikelen over zijn wetenschappelijke werk in Nederlandse en internationale bundels en tijdschriften, en hij is co-auteur van een aantal veel gebruikte handboeken als Leren Communiceren, Professioneel Communiceren, de Handleidingenwijzer en de Formulierenwijzer.

Jansen is tevens een van de initiatiefnemers voor het NWO-themaprogramma Begrijpelijke Taal, dat onlangs van start is gegaan. Naast zijn aanstelling in Groningen blijft hij buitengewoon hoogleraar aan de Universiteit Stellenbosch (Zuid-Afrika), waar hij betrokken is bij onderzoek naar verbeteringsmogelijkheden van de voorlichting over hiv/aids.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in