Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne: Wat gebeurt er als donor en ex-patiënt elkaar zouden ontmoeten?

De internationale campagne van de Wereld Bloeddonordag is dinsdagochtend begonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De campagne is in Amsterdam officieel live gegaan onder muzikale begeleiding van bekroonde harpist Remy van Kesteren, die ook de muziek voor de drie commercials van de campagne heeft gecomponeerd. Smarthouse Films regisseur Roel Boorsma heeft de commercials geregisseerd. Ze werden voor het eerst vertoond in het Concertgebouw, in aanwezigheid van koning Willem Alexander.

Total Active Media heeft de campagne ontwikkeld voor Sanquin en de World Health Organization (WHO). Dit jaar fungeert Nederland als host voor deze speciale dag. De campagne richt zich op het gegeven wanneer donor en ex-patiënt elkaar zouden ontmoeten, met als pay off: &;Stel dat de mensen die je hebt gered, weten wie je bent.&; Een dankbetuiging aan bloeddonoren uit de grond van het hart. Sanquin en de WHO maken zo een statement die wereldwijd bloeddonors voor één dag uit de anonimiteit haalt.

Het is niet de eerste internationale productie die Roel Boorsma voor Smarthouse Films regisseerde. Eerder dit jaar maakte hij voor Vaseline Azië een die in 2 maanden tijd 2 miljoen views behaalde op YouTube in Thailand. 

related partner content for mobile comes here





 
Campagne: Share life, Give blood
Klanten: Sanquin Bloedvoorziening, WHO
Bureau: Total Active Media
Concept: Guido van Breda (art) en Marcel Jiskoot (copy)
Strategie: Dennis Glijn
Account: Fleur Schrader 
Verantwoordelijk bij Sanquin: Imke Sikkema en Hezeke Hoefnagel
Verantwoordelijk bij de WHO: Christopher Tomlin Bailey
Fotografie: Aatjan Renders
Productiemaatschappij / producent: Smarthouse Films - Danielle Guirguis
Regisseur: Roel Boorsma
Dop: Marc de Meijer
​Music Supervision & Sound Design: Amp Amsterdam 
Muziek: Remy van Kesteren  - Aerial
Online Postproductie: De Lodge

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in