Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijenkorf start Social Rewards-programma

Vanaf vandaag kunnen fans en volgers van het warenhuis de Bijenkorf via social media credits verdienen met hun comments, posts en likes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hiermee maken zij kans op 'rewards' in zeven verschillende levels, oplopend van een kop koffie tot cadeaubonnen van 500 euro.

related partner content for mobile comes here

Fans kunnen zich aanmelden met een Facebook of Twitter-account via www.debijenkorf.nl/social-rewards. De actie loopt van 2 juli t/m 13 oktober 2013.

Ook wordt later vandaag een e-commerce tool aan het Facebook-kanaal van de Bijenkorf toegevoegd, die fans toegang via hun newsfeed geeft tot een interactieve shopping experience. Zo kunnen zij direct door de collecties browsen en overgaan tot een aankoop.

Volgens Robert Bohemen, directeur marketing van de Bijenkorf passen deze toevoegingen binnen de multichannel-strategie van de Bijenkorf 'waarin digitaliteit en e-commerce een belangrijke rol innemen'.

Het belonen van social media-fans is op zich geen nieuw fenomeen. Vaak gebeurt dit echter door middel van 'share & win'-acties, speciale kortingen of het verloten van prijzen onder fans of volgers. De Bijenkorf is het eerste Nederlandse bedrijf dat social media-fans via een speciaal programma laat sparen voor beloningen.

Is dat niet een beetje een verkapte vorm van het kopen van likes en posts? Michel Bos, woordvoerder van de Bijenkorf, vindt van niet: 'Het is maar net hoe je het bekijkt. De Bijenkorf heeft al ruim 300.000 fans op Facebook en een heel actieve achterban op sociale media. We zien dit dan ook als een manier om onze bestaande fans te bedanken voor hun support en iets terug te geven.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in