Overslaan en naar de inhoud gaan

Belgische provider Proximus toont 'Stop Invasion' op smartphones

Met de actie wil Proximus benadrukken dat het solidair is met Oekraïense bevolking. De provider spreekt van een symbolisch statement.
Jan de Meulemeester stop invasion
Geen Proximus meer maar Stop Invasion
© Afbeelding via Jan de Meulemeester op Twitter
Jan de Meulemeester stop invasion
Geen Proximus meer maar Stop Invasion
© Afbeelding via Jan de Meulemeester op Twitter

Belgische smartphonegebruikers die klant zijn bij Proximus, zien sinds 8 maart de tekst Stop Invasion op hun toestel. Normaliter staat hier Proximus. De provider heeft de tekst veranderd om solidariteit te tonen met de bevolking van Oekraïne. Een woordvoerder spreekt tegenover HLN van een symbolisch statement.  

related partner content for mobile comes here

Meer initiatieven

Proximus zegt als bedrijf aan verschillende initiatieven te werken om Oekraïners te helpen. Zo wil de provider een bijdrage leveren aan hulporganisaties en de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Ook belooft Proximus steun op het gebied van connectiviteit. Vorige week verlichtte Proximus een deel van zijn hoofdkantoor al in het blauw-geel, de kleuren van de Oekraïense vlag. Ook rekent de provider geen extra kosten meer voor het bellen, sms'en en internetten van en naar Oekraïne. Nederlandse providers doen dat ook niet meer.

Providernaam eerder aangepast

Europese providers passen bijna nooit hun naam in het scherm aan. De actie van Proximus is een uitzondering, maar het gebeurt vaker. In de eerste weken van de coronapandemie, maart 2020, veranderden veel providers in Nederland en andere landen hun naam naar #StayHome.

Afbeelding bovenaan via Twitter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in