Overslaan en naar de inhoud gaan

BBNed wint opnieuw met 'brederband'

BBNed wint ook in hoger beroep van UPC in de zaak over de naam ‘brederband’. Dit nadat UPC in maart dit jaar al door de kort…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zaak ging om het gebruik van de naam 'brederband' door UPC in de reclamecampagne van Chello. Hiertegen maakte BBned in een kort geding met succes bezwaar, omdat de provider al vijf jaar gebruikmaakt van de geregistreerde merknaam 'brederland'.

related partner content for mobile comes here

Ook het Gerechtshof is van mening dat er zeer veel overeenstemming is tussen de door BBned geregistreerde merknaam 'brederland' en de naam 'brederband' van UPC. Door de gelijkende uitingen kan verwarring ontstaan bij de eindgebruiker. Ook zou door deze gelijkenis de gedachte kunnen ontstaan dat Chello aan BBned is gelieerd. Het Gerechtshof bekrachtigt hiermee het vonnis van de rechtbank. Chello moet de naam nu schrappen uit haar reclamecampagnes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in