Overslaan en naar de inhoud gaan

Autopodium naar Audax

Audax Publishing neemt het glossy autoblad Autopodium over, het maandblad waarmee autojournalisten Benny Hogeweg en Bas Heideman na hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens directeur Publishing Nico van Zetten van Audax heeft Autopodium een maandelijkse oplage van 30.000 exemplaren. Er verschenen tot nu toe vier nummers. De advertentiebezetting van het blad was erg mager, en het externe advertentieacquisitiebureau Adcom Media had de opdracht al teruggeven, aldus Van Zetten. Hij verwacht dat Audax veel meer advertenties kan binnenhalen voor Autopodium. ‘In synergie met HP/De Tijd, waarmee we de autoadvertentiemarkt al substantieel bedienen.’

related partner content for mobile comes here

Van Zetten, die de autowereld ook nog goed kent uit zijn Autovisie-tijd bij Bonaventura, werd al door verschillende auto-importeurs gebeld met felicitaties over zijn aankoop. ‘De markt kijk er positief tegenaan.’ Ook de oplage van het blad ziet hij wel omhoog gaan. ‘Maar niet volgende maand al.’

Hogeweg en Heideman komen als hoofdredacteuren in dienst van Audax. ‘Ze hebben bij mij redactionele onafhankelijkheid afgedwongen’, aldus Van Zetten. Audax had nog geen autoblad in huis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in