Overslaan en naar de inhoud gaan

Andrea Ragnetti vertrekt bij Philips

Marketingman Andrea Ragnetti (nummer 12 in de lijst van TvM's De 100 Beste Marketeers van Nederland) vertrekt 1 september bij Philips, zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingman (nummer 12 in de lijst van TvM's De 100 Beste Marketeers van Nederland) vertrekt 1 september bij Philips, zo kondigde het bedrijf vandaag aan.

related partner content for mobile comes here

De reden die Ragnetti geeft, is dat hij een break wil na acht drukke jaren bij Philips.

Van een conflict lijkt geen sprake te zijn, meent ANP, want Ragnetti blijft nog enkele maanden aan. ‘Toch kan zijn vertrek niet helemaal los worden gezien van de opvolging van bestuursvoorzitter Gerard Kleisterlee, die volgend jaar opstapt. Ragnetti was een van de kandidaten, al was hij geen gedoodverfde favoriet’, aldus de persdienst.

Ragnetti was de eerste chief marketing officer binnen het bestuur, ‘Sense and Simplicity’ kwam uit zijn koker.
In deze campagne kreeg lifestyle en gezondheidszorg meer aandacht.

ANP: ‘De nadruk op eenvoud - ook binnen het concern - is aangeslagen, zo vindt in ieder geval Philips. Het concern pronkte er de afgelopen jaren mee dat de waarde van het Philipsmerk is gestegen dankzij de nieuwe weg die op marketinggebied is ingeslagen.
In 2005 werd Ragnetti al beloond met een extra functie. Hij mocht de divisie huishoudelijke apparaten en persoonlijke verzorging gaan leiden, waar marketing een enorm belangrijke rol speelt. In 2008 kwam daar consumentenelektronica bij, na de vorming van één divisie voor consumer lifestyle.' Zijn functienaam: directeur Consumer Lifestyle.

Ragnetti had in 2003 geen fijne start bij Philips.

Hij begon als chief marketing officer onder Gerard Kleisterlee om Philips. De missie: het bedrijf van product driven naar market driven veranderen, van kostenbesparingen naar het identificeren van consumentenbehoeften en van productverbetering naar het succesvol vermarkten van producten.

Op Nationale CMO Conferentie in september 2007 vertelde hij dat hem geen warm bad stond te wachten, zo schreef .

‘De marketingverantwoordelijken uit elk land zitten met hem aan tafel “omdat ze moeten”, de directeuren vragen zich af “wat hij komt doen” en bij de “top 100 worldwide leaders” meetings wordt zijn presentatie twee keer als slechtste beoordeeld. Niet omdat hij zo slecht was, maar de Philipsmensen hadden gewoon geen zin in de Italiaan van buiten.

‘Hij vertrouwt ceo Gerard Kleisterlee toe dat hij geen kans krijgt. Hij overweegt zelfs te vertrekken. Kleisterlee steunt Ragnetti echter en ze besluiten het nog zes maanden te proberen. De volgende top 100 meeting wordt hij beoordeeld als beste spreker. De tip die Ragnetti alle cmo’s dan ook wil meegeven: 'Zorg ervoor dat je een ceo hebt die achter je staat.'

Er is nog geen opvolger voor Ragnetti.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in