Aller-G Foodscanner [MOBILE CONCEPT #7]
Sinds begin deze maand biedt MobileMarketing.nl een podium om je creatieve mobiele concept in de spotlight te zetten. Het bureau of persoon met het beste concept ontvangt mobile advertising ruimte ter waarde van €5.000,- op TVGids.tv (meer info hier).
Als zevende Mobile Concept hebben we 'Aller-G Foodscanner' van Phaedon Vitsas
Titel: Aller-G Foodscanner
Mogelijke opdrachtgevers: Unilever of een ander FMCG-fabrikant
Campagne doelstelling: Allergie-vrije producten van FMCG-merk onder de aandacht brengen bij de doelgroep en deze inspireren met receptcombinaties.
Doelgroep: Consumenten met een voedselallergie
Instrument: App
Agency: Independent
Creative Concept: Phaedon Vitsas
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaProbleemstelling: Bijna één miljoen Nederlanders heeft in meer of mindere mate last van een voedselallergie. Zij krijgen een breed scala aan klachten na het eten van bijvoorbeeld gluten, noten, vis of schaaldieren. Boodschappen doen met een voedselallergie is een tijdrovende en lastige klus, omdat het vaak niet duidelijk is of, én welke producten allergische ingrediënten bevatten. Het is dan ook een heel karwei om in een reguliere supermarkt alle verpakkingen af te gaan om op bijvoorbeeld de aanwezigheid van gluten te checken.
Concept omschrijving: Met de Aller-G Foodscanner kun je snel en eenvoudig supermarktproducten checken. Met de app kun je een product scannen op de eventuele aanwezigheid van allergenen. Mocht dit het geval zijn, worden direct alternatieven geboden en tevens diverse recepten om te inspireren.
Het idee is dat de gebruiker niet meer de ingrediënten op een pot mayonaise hoeft te lezen maar dat hij/zij met een simpele barcode-scan in één oogopslag ziet of een product allergenen bevat en dus geschikt is voor de gebruiker. Voedselproducten krijgen de mogelijkheid aangeboden om rankings te kopen/sponsoren bij het tonen van alternatieven. De app wordt simpel in gebruik en zeer gebruiksvriendelijk.De gebruiker geeft bij het installeren van de app eenmalig zijn of haar allergie op. Daarna is de smarthpone van de gebruiker een zelfscanner waarmee hij/zij in een supermarkt direct kan zien of hij/zij een bepaald product wel, of niet kan consumeren. En indien een product niet geschikt is, wordt direct een alternatief aangeboden. De app bevat ook algemene informatie en wetenswaardigheden over voedselallergieën.
Zie ook:
'Houd je aandacht bij de weg!' [MOBILE CONCEPT #1]
'Trash Can Run' [MOBILE CONCEPT #2]
'Footlocker call for traffic' [MOBILE CONCEPT #3]
'Smilestarter, begin de dag met een lach!' [MOBILE CONCEPT #4]
'Spot de vogel' [MOBILE CONCEPT #5]
'Dixons Discovery’ [MOBILE CONCEPT #6]
Zelf meedoen? Stuur je Mobile Concept in
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid