Overslaan en naar de inhoud gaan

AKO gaat verzekeringen van FBTO aan de man brengen

De verzekeraar start een proef om ook verzekeringen aan te bieden via het retailkanaal.
Verzekering nodig?
Verzekering nodig?
© FBTO - AKO
Verzekering nodig?
Verzekering nodig?
© FBTO - AKO

Vanaf maandag bieden 82 boek- en tijdschriftenwinkels van AKO ook verzekeringen van FBTO aan. De ‘direct writer’ biedt zijn verzekeringen tot nu toe alleen online en via klantenservice aan. Het aanbod bij AKO betreft een proef.

related partner content for mobile comes here

FBTO zegt ‘met intuïtieve distributie dichter bij de klant’ te willen komen door verzekeringen te verkopen op ‘logische en relevante plekken voor de klant’. De verzekeraar: ‘We willen hier met partners invulling aan geven. Daarom werken we in deze pilot samen met Smart2Cover. Smart2Cover maakt het mogelijk om verzekeringen te verkopen in het offlinekanaal met prepaid kaarten.’

Premietegoed verzilveren in de app

Het verzekeringsproduct werkt als een prepaidkaart. Op de balie in de winkel staat een display met kaarten (zie afbeelding), met premietegoed voor verschillende verzekeringen van FBTO.

Om het tegoed te verzilveren en de verzekering af te sluiten gebruikt de klant de Smart2Cover app. FBTO: ‘In de app breidt de klant de verzekering uit naar zijn wensen.’

Leren

Met de proef zegt FBTO te willen leren over deze nieuwe distributievorm. ‘We willen onderzoeken hoe de klant deze vorm van distributie ervaart, aan welke producten hij via dit kanaal behoefte heeft en welke doelgroep hierdoor aangesproken wordt.’ FBTO start in de proef met de reis- en fietsverzekering. In een later stadium volgen de kortlopende reisverzekering en de buitenhuisverzekering, voor waardevolle spullen buiten de deur.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in