Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven haken in op omstreden bloemkool-reclame van New York Pizza

Het meest creatieve werk op sociale media, door The Best Social Media.
bloemkool
bloemkool

Het is veel mensen opgevallen: de plotselinge liefde van pizzabakker New York Pizza voor bloemkolen. Het bedrijf is een campagne gestart rond hun nieuwe pizzabodem die van bloemkool is gemaakt. Je kan zeggen wat je wil, maar de campagne doet wat 'ie moet doen en dat is aandacht trekken. Als reactie op de campagne bedachten verschillende bedrijven creatieve inhakers.

related partner content for mobile comes here

Dit is de videoreclame:

De campagne is te zien van het internet tot op straat, maar er is nogal wat kritiek op.

De reclame zou vrouwonvriendelijk en simpel zijn.

Niet iedereen vindt het de moeite waard om zich er druk om te maken.

Het blijft in ieder geval hangen.

De reclame roept ook andere gedachten op.

En daarmee lijkt een belangrijk doel van de campagne bereikt.

Zoals dat gaat met spraakmakende reclames wordt er fijn op ingehaakt.

Bijvoorbeeld door de Leidse bistro Bar Lokaal.

Magioni's comeback is erg scherp.

Het is even afwachten of meerdere merken ermee aan de haal gaan...

Maar het materiaal ligt voor het oprapen.

In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sander van den Berg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in