Overslaan en naar de inhoud gaan

A.S.R. kilt iconische direct writer Ditzo (en ook Europeesche Verzekeringen)

De verzekeringen van beide merken worden vanaf 17 april aangeboden onder de naam A.S.R.
Niet Datzo maar Ditzo
Niet Datzo maar Ditzo
Niet Datzo maar Ditzo
Niet Datzo maar Ditzo

A.S.R. zet de merken Ditzo en Europeesche Verzekeringen vanaf 17 april 2023 stop. Daarna worden de verzekeringen van beide merken aangeboden onder de naam A.S.R. Het verzekeringsconcern zegt het merk A.S.R. verder te willen versterken door het aantal merken terug te brengen.

related partner content for mobile comes here

Ditzo is sinds 2007 het online merk van A.S.R. en bedient ruim 700 duizend klanten met onder andere zorg-, auto-, woon- en reisverzekeringen. Europeesche Verzekeringen werd in 1920 opgericht en maakt al ruim 30 jaar onderdeel uit van A.S.R. als specialist in reis- en recreatieverzekeringen.

Marktpositie versterken

Voor verzekeringsnemers van Ditzo en Europeesche Verzekeringen verandert er – behalve de naam – niets. De stap betekent wat A.S.R. betreft vooral een ruimer productaanbod bij voor klant én adviseur. A.S.R.-ceo Jos Baeten denkt dat het merk en de marktpositie van A.S.R. zo verder versterkt wordt. ‘Het betrouwbare, behulpzame en onderscheidende karakter van beide merken zal worden voortgezet, want A.S.R. blijft met dezelfde medewerkers en dienstverlening een betrouwbare partner voor particuliere klanten, ondernemers, werkgevers en adviseurs.’

Onderscheidend merk

Ditzo werd in 2007 in de markt gezet met een onderscheidend verhaal en – vooral – tone-of-voice. Dit is de introductiecommercial van 16 jaar geleden:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Niet Datzo, maar Ditzo

Ook weten veel mensen zich ongetewijfeld nog de spraakmakende commercials met Rob Muntz in de hoofdrol nog te herinneren:

Jaarcontract

Niet transformeren naar een Datzo

Peter Hoitinga (nu directeur marketing bij BrandMR), was destijds nauw betrokken bij het opzetten van het merk en later werd hij er directeur, kijkt met weemoed naar het stopzetten van het merk. In een bijdrage op Linkedin zegt hij: ‘Het is in de huidige context misschien een logische keuze maar persoonlijk vind ik het natuurlijk erg jammer. (…) Met een heel mooi en betrokken team hebben we in 2007 in vele opzichten ons nek uit gestoken om de verzekeringsmarkt eens flink op te schudden voor de klant. En met succes op vele fronten.’

Hoitinga besluit te zeggen: ‘Merken komen en gaan. Ik vertrouw er op dat A.S.R. Ditzo niet naar een Datzo transformeert.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in