Overslaan en naar de inhoud gaan

8 procent van Nederlanders wil tv-abonnement binnen twee jaar opzeggen

Veel Nederlanders willen voorlopig niet van het televisie abonnement af, omdat ze graag live tv kijken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Acht procent van de Nederlanders is van plan om binnen twee jaar het televisieabonnement op te zeggen, omdat steeds meer programma’s online te bekijken zijn. Dat blijkt uit een onderzoek van op basis van een klantenpanel in augustus 2015.  

related partner content for mobile comes here

Opzeggen
Het aantal Nederlanders dat verwacht binnen twee jaar het tv-abonnement op te zeggen (8%), is in een half jaar tijd verdubbeld. Nog ééns vijf procent verwacht het abonnement ook in de toekomst op te zeggen, alleen niet binnen twee jaar.

Live tv
De cijfers schommelen. Zo gaf in januari 58 procent aan zijn tv-abonnement niet te willen stopzetten, omdat het graag live tv kijkt, maar in augustus 2014 gaf slechts 40% dit antwoord. Er zijn ook andere redenen om vast te houden aan het huidige tv-abonnement, zo stelt 7 procent dat andere leden van het huishouden dit niet willen en nog eens 9 procent wil het niet om andere, onomschreven redenen.

Jongeren
Jongere tv-kijkers voorzien vaker dat het tv-abonnement binnen het huishouden de deur uit wordt gedaan dan ouderen. 13 procent van 12 tot 19-jarigen verwacht dat dit gebeurt, 12 procent van 20-19 jarige verwacht het en bij de groep van 30 tot 39 jaar is het 11 procent.

Mannen versus vrouwen
Ook tussen mannen en vrouwen zijn er verschillen zichtbaar. Tien procent van de mannen verwacht binnen twee jaar het tv-abonnement op te zeggen om online video content te bekijken, tegenover 5 procent van de vrouwen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in