Overslaan en naar de inhoud gaan

Modeketen Shoeby wint Folder Vakprijs 2018

Runner Up Prijs gaat naar Flying Tiger, Oevreprijs is voor Intratuin.
Miniatuurvoorbeeld
Beeldbijschrift: (vlnr) De winnaars van de Oeuvreprijs – Esther Rodenburg van Intratuin – en de Folder Vakprijs 2018 – Mieke van…
© Beeld [vrij van rechten] gemaakt door Giuseppe Toppers | Danto
Miniatuurvoorbeeld
Beeldbijschrift: (vlnr) De winnaars van de Oeuvreprijs – Esther Rodenburg van Intratuin – en de Folder Vakprijs 2018 – Mieke van…
© Beeld [vrij van rechten] gemaakt door Giuseppe Toppers | Danto

De uitreiking van de Folder Vakprijs vond plaats tijdens het BBR Congres over brievenbusreclame in de Westergasfabriek in Amsterdam. In een toelichting omschreef juryvoorzitter Charles Borremans (Goud Uberconnected) de folders van winnaar Shoeby als ‘eigenzinnig, smaakvol en modisch’. De folder van Shoeby wordt twee keer per jaar verspreid, zowel via huis-aan-huis als direct mail, en is bestemd 'voor klanten die in de uitgebreide database aan bepaalde kenmerken voldoen.’

related partner content for mobile comes here

Alternatieven voor folder

Als meest veelbelovende nieuwkomer in het folderlandschap werd Flying Tiger op het podium geroepen. De Deense retailer werd bekroond met de Runner Up Prijs. De Oevreprijs voor het langdurig realiseren van ‘kwalitatief hoogstaande, innovatieve folderproducties’ ging naar Intratuin.

Het BBR Congres stond dit jaar in het teken van de zoektocht die naar aanleiding van de introductie van de Ja/Ja-sticker in Amsterdam in gang is gezet naar alternatieven om de consument te bereiken. Juul Paradijs, ex De Telegraaf, vertelte over City.Amsterdam, het nieuwe huis-aan-huis initiatief dat is opgezet in samenwerking met een aantal grote retailers. Door hun folders als het ware te verpakken in een redactioneel product (de krant), beogen de initiatiefnemers toegang te houden tot de brievenbussen van huishoudens die geen Ja/Ja-sticker plakken.

Go Local

Jan van Dun, algemeen directeur Local Media van De Persgroep, stond met een vergelijkbaar alternatief op het podium. Hij vertelde over de transitie die De Persgroep heeft doorgemaakt van de vroegere krantendrukker naar de huidige uitgever die informatie verspreidt via een diverse offline en online kanalen waarin retailers  hun folders een rol kunnen laten spelen. ‘Go local’ was zijn boodschap.

Het juryrapport van de folder vakjury is hier te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in