Overslaan en naar de inhoud gaan

MediaMarkt breidt aanbod uit met online marktplaats in Nederland

De marktplaats moet de omzet uit online verhogen van ongeveer dertig naar vijftig procent.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

MediaMarkt lanceert een online marktplaats in Nederland, waarop 'geselecteerde partners' hun producten kunnen aanbieden. Die producten zijn niet in de winkels van MediaMarkt verkrijgbaar. De retailer wil met de marktplaats-strategie zijn omzet uit online verhogen van zo'n dertig naar vijftig procent.

related partner content for mobile comes here

Nieuwe productcategorieën

Partners kunnen via de MediaMarkt-marktplaats producten verkopen die al bij Mediamarkt te koop zijn, zoals computers, smartphones en televisies. Maar de retailer staat ook nieuwe categorieën toe, en breidt zijn online productaanbod zo uit. Binnen de marktplaatsomgeving zijn bijvoorbeeld slimme accessoires voor huisdieren, fitnessproducten en elektrische fietsen verkrijgbaar.

MediaMarkt geeft aan dat de consument via de marktplaatsomgeving ook gereviseerde producten kan kopen. Producten die na een eerste gebruiksperiode dus geïnspecteerd en indien nodig gerepareerd zijn dus. Gereviseerd is daarom anders dan de outlet-producten die MediaMarkt al jaren verkoopt, en die een kras of deuk kunnen vertonen.

MediaMarkt heeft hoge verwachtingen

Voor Mediamarkt is het lanceren van een online marktplaats niet nieuw. Vier jaar geleden startte het bedrijf met deze omnichannelstrategie in Duitsland, Spanje en Oostenrijk. Nu is Nederland dus aan de beurt - een stap die eind 2022 al werd aangekondigd.

Remko Rijnders, ceo van MediaMarkt Benelux, verklaart: 'We zijn zeer verheugd dat we nu live zijn met de Marketplace in Nederland. Ons land heeft een hoge internetpenetratie en online winkelen is hier natuurlijk al ver ontwikkeld. We hebben dan ook hoge verwachtingen, vooral omdat we echt iets anders doen dan de bestaande platforms. De lancering past bovendien naadloos aan bij onze strategie die gericht is op het bieden van een ongeëvenaarde klantbeleving via verschillende kanalen, fysiek en digitaal. Dit is een puzzelstukje in die strategie, maar wel een zeer belangrijke.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in