Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube mag gegevens anonimiseren

YouTube mag gebruikersgegevens die het volgens een gerechtelijke uitspraak moet afstaan aan mediagigant Viacom anonimiseren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

mag gebruikersgegevens die het volgens een gerechtelijke uitspraak moet afstaan aan mediagigant Viacom anonimiseren.

related partner content for mobile comes here

had toegang tot deze informatie geëist om te kunnen nagaan (en mogelijk bewijzen) dat auteursrechtelijk beschermde filmpjes populairder zijn dan de producties van een gemiddelde amateur. De reusachtige logbestanden bevatten van elke YouTube-gebruiker het computeradres en de bekeken filmpjes.
Viacom werd ervan beschuldigd de privacy van miljoenen internetters te schenden. Het zou in het bijzonder om videoclips gaan. Viacom bezit onder meer clipzender . Google en Viacom zijn nu overeengekomen dat de informatie zo wordt bewerkt, dat individuele gebruikers niet meer zijn te achterhalen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in