Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP met Grey Global nu wereldmarktleider

Met een bod van 1,5 miljard dollar heeft WPP Group de strijd om het Amerikaanse Grey Global gewonnen. Daarmee wordt WPP Group de grootste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De deal betekent dat WPP ’s werelds grootste adverteerder Procter & Gamble op haar klantenlijst krijgt. Een bod van WPP had de goedkeuring van P&G nodig. WPP werkt immers al voor de grootste concurrent Unilever. P&G ging akkoord.

related partner content for mobile comes here

Grey’s bureaus gaan door als onafhankelijke units binnen WPP Group. Het Britse concern meldt dat Grey’s mediabureau Mediacom ‘de media buying sterkte van Group M’ zal versterken.

WPP heeft nu vier reclamenetwerken: Grey Worldwide, Ogilvy & Mather, J Walter Thompson en Young & Rubicam. MediaCom wordt naast Mediaedge:cia en MindShare de derde mediatak. Ook pr-netwerken APCO en GCI Group vallen nu onder WPP.

Naast P&G krijgt WPP er klanten bij als 3M, Adobe, Boehringer Ingelheim, JP Morgan Chase, Conagra, Hasbro, Mars en Warner Bros. Verder worden de werkzaamheden voor bestaande klanten BAT, Diageo, GlaxoSmithkline, Nokia en Pfizer vergroot.

Topman Sir Martin Sorrell van WPP meldt aan Brandrepublic dat de toevoeging van Grey Global ‘verschillende voordelen heeft voor onze klanten, mensen en aandeelhouders’. ‘Grey zal onze activiteiten op het gebied van reclame, media, pr, healthcare, dm en interactive versterken.’

Grey-baas Ed Meyer krijgt als onderdeel van de overeenkomst 40 miljoen dollar. Hij blijft aan als chairman en ceo als de acquisitie gecompleteerd is.

Havas is de grote verliezer in de race om Grey Global. De Fransen hadden de overname nodig om zelf te kunnen gaan concurreren met grote concerns als WPP. Publicis en IPG. Nu wordt Havas mogelijk zelf een overnameprooi. In een verklaring zegt Alain de Pouzilhac, chairman en ceo van Havas, dat Havas het bod op Grey niet heeft verhoogd, omdat het ‘te weinig toegevoegde waarde bood aan onze aandeelhouders’. De Pouzilhac wil nu Havas ‘herlanceren om de groep zo snel mogelijk dezelfde groei te laten bereiken als de marktleiders’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in