Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten bellen liever

De consumenten geven de voorkeur aan telefoon of live chat wanneer zij een klantendienst contacteren en hebben doorgaans een afkeer van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau onderzocht de kwaliteit van de klantendienst via telefoon, geautomatiseerde antwoorddienst, ‘Frequently Asked Question’, e-mail en live chat. Service via telefoon en via online live chat bleek het meeste bevredigende resultaat te geven. Consumenten raakten er zeker niet gefrustreerd door. Over e-mail hadden de consumenten gemengde gevoelens. Zij vinden het de eenvoudigste manier om vragen te stelen maar bijna de helft was niet zo gelukkig omdat hun geduld danig op de proef werd gesteld. Over de geautomatiseerde antwoordsystemen waren de consumenten helemaal niet te spreken, de meeste vinden ze moeilijk te gebruiken en niet nuttig om de gevraagde informatie te vinden. Zij waren een bron van veel ergernis. Alhoewel het voor bedrijven duurder is om iemand aan de telefoon te zetten, zou dit op termijn wel eens voordeliger kunnen zijn omdat de klantentevredenheid er duidelijk bij wint, stelt het onderzoeksbureau. (6minutes)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in