Wereldtickets.nl lanceert provocerende campagne
Op een van de uitingen is een man uit het Midden-Oosten te zien met daarnaast de tekst 'Alle theedrinkers #enkelereisterug'. Iedereen die iets of iemand een 'enkele reis terug' wenst kan die melden via Twitter, Facebook of Hyves en maakt daarmee kans op een reischeque van 500 euro bij Wereldtickets. Marketing manager Hicham Issaouti van Wereldtickets.nl verklaart waarom voor de strategie is gekozen: 'We hebben geen massa media budgetten maar willen een campagne die bij de massa opvalt, die in elke kroeg over tafel gaat, één die de ‘massa’ inzet.'
De campagne werd gemaakt door Artmiks. Creatief directeur Marco de Boer: 'Voor mij is iemand een enkele reis terug wensen niet meer dan een schimpwoord, straattaal voor iemand die normaal moet doen. De nieuwe Heaumeau. Het gaat om de eerlijke samenleving waarin we mogen aangeven met wie we niet door een deur kunnen. Of dat nu dat groepje in het winkelcentrum is, die besluiteloze bestuurder of het middelpunt van Haagse aandacht.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid