Overslaan en naar de inhoud gaan

Website voor merksucces

Welke invloed heeft de aanwezigheid van een merk op internet op de merkwaarde? Die vraag wordt in menige directiekamer gesteld.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de klassieke media is sprake van een continue daling van reclame-awareness en -waardering. Het gevoel niet zelf mee te beslissen over wat wordt waargenomen, is daar deels oorzaak van. Het eerste grote voordeel van het vermarkten van een merk via een website is de vrijwilligheid van een bezoek. Daaraan ligt interesse of nieuwsgierigheid ten grondslag, en daarmee is een vruchtbare bodem onder een intensieve interactie gelegd, vindt Bernhard Wirtz van het Hamburgse onderzoeksinstituut MediaTransfer AG. Voorwaarde is wel dat de basisprincipes van succesvol merkbeheer -identificatie en differentiëring- conform andere merkuitingen zijn. Het tweede grote voordeel van merkbeheer via internet is het grotere zelfvertrouwen van de bezoeker. Dat maakt de totstandkoming van een dialoog eenvoudiger.

related partner content for mobile comes here

Uit onderzoek van MediaTransfer naar zes merken met een prominente aanwezigheid op het Net blijkt vooral de score op sympathie toe te nemen. Verder zijn er weinig effecten waarneembaar. Ook het veelvuldig noemen van internetactiviteiten in klassieke media heeft weinig zin; bedrijven moeten op zoek naar creatieve synergie-effecten, waarbij internetactiteiten specifiek voor dialooggebonden communicatie wordt gereserveerd. Vanwege de zeer beperkte steekproef en de reeds bestaande grote bekendheid van de onderzochte merken, mag aan de conclusies van dit onderzoek geen algemene geldigheid worden verbonden. planung & analyse, 1/2000

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in