Overslaan en naar de inhoud gaan

Integratie van call center en internet

Call centers, e-mail centers en self service concepten van op het web groeien naar elkaar toe en zullen in de nabije toekomst worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Epson is fabrikant van printers, scanners, digitale camera’s en andere elektronische producten. De onderneming heeft voor haar Stylus-range (printers voor de thuismarkt) een zogenaamde knowledge base gebouwd. De kennisdatabank is via internet te benaderen. Klanten met een vraag of probleem waar ze in het verleden de helpdesk voor zouden bellen, kunnen nu de button E-Support aanklikken. Na het selecteren van de printer en een korte uitleg van het probleem worden ze via een vragenlijst stap voor stap naar het antwoord geleid. Mochten ze er op deze manier toch niet uitkomen, dan kunnen ze een e-mail sturen en worden ze teruggebeld door het call center.

related partner content for mobile comes here

De voordelen van deze werkwijze zijn evident: internet is 7x24 uur bereikbaar; klanten hoeven niet meer te wachten aan de telefoon tot ze eindelijk aan de beurt zijn; het call center wordt ontlast; en call center-medewerkers hoeven geen simpele vragen meer te beantwoorden maar kunnen zich richten op complexere problemen. Uiteindelijk leidt dit tot lagere kosten en een hogere klanttevredenheid.Een dergelijke integratie van call center en web realiseer je niet in een namiddag. Het heeft vanaf de projectstart een jaar geduurd totdat de Epson Stylus-knowledge base online stond. Wat is er in dat jaar gebeurd? Er is een projectmanager benoemd die in ieder van de zes landen aan het project deelnemende landen een technicus aanwees die de database moest vullen. De zes verzamelden alle mogelijke problemen en schreven scripts om te komen tot een oplossing. De knowledge base moest daarna vanuit het Engels worden vertaald in vijf andere talen. Uiteraard werd er uitgebreid getest. In alle zes landen staat de kennisbank nu online.

De resultaten? In de eerste maanden logde 18 procent van de klanten in op de servicedesk op de site. Van hen vond 91 procent online een antwoord. De andere 9 procent stuurde een e-mail met de vraag en kreeg schriftelijk of telefonisch een antwoord van het call center.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in