Overslaan en naar de inhoud gaan

VenW begint start dode hoek- campagne

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat begint vandaag met een nieuwe editie van de campagne ‘Blijf uit de dode hoek’. Doel van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is onderdeel van de koepelcampagne ‘Daar kun je mee thuiskomen’. De campagne start vandaag tijdens de infomarkt van de Intreeweek van de Universiteit van Amsterdam. Tijdens de infomarkt organiseert de gemeente Amsterdam een fietsrace voor studenten, rond de dode hoek van een vrachtwagen. De Amsterdamse wethouder van Verkeer Tjeerd Herrema trapt de campagne af door mee te doen aan de fietsrace.
Jaarlijks komen gemiddeld 10 tot 15 mensen om het leven door een ongeval in de dode hoek van vrachtwagens. Om het aantal ongevallen en slachtoffers te verlagen, voert het ministerie van Verkeer en Waterstaat jaarlijks de campagne Blijf uit de dode hoek. Dat gebeurt dit jaar samen met Transport en Logistiek Nederland en de Fietsersbond. De campagne richt zich dit jaar speciaal op kwetsbare verkeersdeelnemers: tieners, studenten en ouderen.

related partner content for mobile comes here

Minister Eurlings van Verkeer presenteerde deze zomer de Strategie Verkeersveiligheid 2008-2020. Eurlings heeft naar aanleiding van deze Strategie de ambitie uitgesproken om in 2020 niet 580 maar 500 verkeersdoden in het verkeer te hebben. Een campagne als die over de gevaren van de Dode Hoek moet aan bijdragen aan het behalen van die ambitie.
De campagne wordt gevoerd met borden en posters in steden en in de regio’s, advertenties en banners op internet. Daarnaast kunnen kinderen en jongeren op de campagnewebsite het Dode Hoekspel spelen. Verder verspreidt VenW een folder voor vrachtwagenchauffeurs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in