Overslaan en naar de inhoud gaan

'Reclame Orangina te sexy'

Er zijn veel klachten over een Franse commercial voor Orangina waarin dansende dieren mini-bikini's dragen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De makers focussen op het thema pulp, het vruchtvlees van de frisdrank. 'Pulpeuse' betekent in het Frans zowel 'pulpachtig' als 'sexy'. Het gaat om een liefdesverhaal tussen een hert en een beer. Een aantal flesjes Orangina exploderen tussen de dijen van zebra's en andere dieren pletten sinaasappels tussen hun borsten.
Organisaties die opkomen voor kinderen en gelijke rechten zijn geschokt door de beelden, meldt De Telegraaf. 'De seksuele toespelingen in de boodschap leiden tot verwarring en verbijstering', is het commentaar van woordvoerster van een van de organisaties. Bij het klachtenbureau Advertising Standards Agency (ASA) kwamen sinds 1 augustus toen de commercial werd gelanceerd 147 klachten binnen.

related partner content for mobile comes here

Bekijk het filmpje hier:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
kitty van den Berk

gekocht 2x6trays orangina 25 cl. code 180920 18.27 m. Helaas deze flesjes kun niet met de hand openen. Dit moet met een baco, zo vast zit de dop.Ik heb al 2 flesjes verspeeld.Wat moet ik hier aan doen

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in