Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever opent offensief op ijsmarkt

Unilever investeert de komende drie jaar 150 miljoen euro extra in de ontwikkeling en verkoop van ijsjes voor consumenten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bedrag komt bovenop de circa 750 miljoen die het concern daarvoor normaal in die periode zou uitgeven. Dat heeft het voedings- en wasmiddelenconcern vandaag aangekondigd. Unilever is al wereldleider op het gebied van ijsconsumptie, met een marktaandeel van 17 procent. Het concern produceert en verkoopt ijs in 42 landen. De ijsdivisie van Unilever vertegenwoordigt een waarde van 5 miljard euro. Dat is 20 procent van Unilevers voedingsmiddelenportefeuille en 10 procent van de totale omzet.

related partner content for mobile comes here

Bestuursvoorzitter Antony Burgmans zei op grond van Unilevers marktaandeel ‘veel ruimte voor winstgevende groei’ te zien. Afgelopen jaar groeide de ijsdivisie met 4 procent. In 2004 moet die 5 tot 6 procent groeien.

Bij het marktoffensief komt de nadruk te liggen op het Unilever-onderdeel dat in Nederland bekend staat als Ola. Hieronder vallen onder meer de merken Magnum en Cornetto. De ijsjes krijgen deze zomer een nieuwe verpakking met het Heartbrand, het bekende hartje, erop. Ook gaat Unilever samenwerken met muziekzender MTV om ijs te promoten. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in