Unilever opent offensief op ijsmarkt


Dat bedrag komt bovenop de circa 750 miljoen die het concern daarvoor normaal in die periode zou uitgeven. Dat heeft het voedings- en wasmiddelenconcern vandaag aangekondigd. Unilever is al wereldleider op het gebied van ijsconsumptie, met een marktaandeel van 17 procent. Het concern produceert en verkoopt ijs in 42 landen. De ijsdivisie van Unilever vertegenwoordigt een waarde van 5 miljard euro. Dat is 20 procent van Unilevers voedingsmiddelenportefeuille en 10 procent van de totale omzet.
Bestuursvoorzitter Antony Burgmans zei op grond van Unilevers marktaandeel ‘veel ruimte voor winstgevende groei’ te zien. Afgelopen jaar groeide de ijsdivisie met 4 procent. In 2004 moet die 5 tot 6 procent groeien.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftBij het marktoffensief komt de nadruk te liggen op het Unilever-onderdeel dat in Nederland bekend staat als Ola. Hieronder vallen onder meer de merken Magnum en Cornetto. De ijsjes krijgen deze zomer een nieuwe verpakking met het Heartbrand, het bekende hartje, erop. Ook gaat Unilever samenwerken met muziekzender MTV om ijs te promoten. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid