Unilever: In-store levert meer op dan sociale media
Volgens het tijdschrift geven bronnen dichtbij Unilever aan dat marketingteams twijfelen om grote budgetten richting sociale media te schuiven. Als hetzelfde bedrag aan in store-promoties wordt uitgegeven, verkrijgt men een ROI van 50 procent of hoger.
Unilever heeft veel geïnvesteerd in sociale media via platformen. Voor merken als Marmite, Sure en Lynx is via Twitter promotie gedaan.
De bron meldt dat marketinguitgaven voor in-store promoties voor merken als Timotei, Radox en Marmite nu ten koste zullen gaan van het marketingbudget voor sociale media.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaMaar als het merk past bij sociale media, zoals Lynx/Axe, dan zal het actief op sociale media blijven.
Marketing Magazine meldt dat Unileverbaas Paul Polman eerder heeft gezegd dat het teveel gebruiken van kortingsacties niet goed is. Hij voorspelde dat over een tijd sociale media een effectievere tool voor merkadoptie zijn, dan televisie.
Bron: Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid