Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever: In-store levert meer op dan sociale media

De ROI van investeringen in in-store promoties kan tot zo’n 50 procent hoger zijn dan socialemediacampagnes via Facebook en Twitter,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het tijdschrift geven bronnen dichtbij Unilever aan dat marketingteams twijfelen om grote budgetten richting sociale media te schuiven. Als hetzelfde bedrag aan in store-promoties wordt uitgegeven, verkrijgt men een ROI van 50 procent of hoger.
Unilever heeft veel geïnvesteerd in sociale media via platformen. Voor merken als Marmite, Sure en Lynx is via Twitter promotie gedaan.

related partner content for mobile comes here

De bron meldt dat marketinguitgaven voor in-store promoties voor merken als Timotei, Radox en Marmite nu ten koste zullen gaan van het marketingbudget voor sociale media.

Maar als het merk past bij sociale media, zoals Lynx/Axe, dan zal het actief op sociale media blijven.

Marketing Magazine meldt dat Unileverbaas Paul Polman eerder heeft gezegd dat het teveel gebruiken van kortingsacties niet goed is. Hij voorspelde dat over een tijd sociale media een effectievere tool voor merkadoptie zijn, dan televisie.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in