Unilever gaat strijd aan met huismerk


Dat meldt supermarktsite Distrifood. Met deze voordelige basisartikelen wil Unilever in de slag met de oprukkende huismerken en de gevolgen van de crisis. ‘We merken nog niet dat consumenten minder A-merken kopen, maar we merken wel dat ze beter op hun uitgaven letten’, zegt Unilever-woordvoerder Gerbert van Genderen-Stort vrijdag tegen Distrifood.
Unilever gaat het strategisch net zo aanpakken als het concern eerder heeft gedaan met de margarinemerken. Van Genderen-Stort: ‘Met Zeeuws Meisje, Blue Band en Becel hebben we daar verschillende proposities in verschillende prijsklassen. In deze richting moet je ook denken bij de nieuwe basisproducten die we gaan ontwikkelen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe woordvoerder sluit niet uit dat Unilever ook nieuwe merken introduceert. Mogelijk zijn dat merken die elders in de wereld al in het schap liggen. ‘In India brengen we bijvoorbeeld een laaggeprijsde tandenborstel op de markt die heel goed poetst. Die zouden we ook hier kunnen introduceren.’
Overigens blijft Unilever ook gewoon innoveren. Volgens Van Genderen-Stort staan de twee zaken los van elkaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid