Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever gaat strijd aan met huismerk

De economische crisis is voor Unilever aanleiding om voor merken als Unox en Andrélon nieuwe voordelige basisproducten te ontwikkelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt supermarktsite . Met deze voordelige basisartikelen wil Unilever in de slag met de oprukkende huismerken en de gevolgen van de crisis. ‘We merken nog niet dat consumenten minder A-merken kopen, maar we merken wel dat ze beter op hun uitgaven letten’, zegt Unilever-woordvoerder Gerbert van Genderen-Stort vrijdag tegen Distrifood.

related partner content for mobile comes here

Unilever gaat het strategisch net zo aanpakken als het concern eerder heeft gedaan met de margarinemerken. Van Genderen-Stort: ‘Met Zeeuws Meisje, Blue Band en Becel hebben we daar verschillende proposities in verschillende prijsklassen. In deze richting moet je ook denken bij de nieuwe basisproducten die we gaan ontwikkelen.'

De woordvoerder sluit niet uit dat Unilever ook nieuwe merken introduceert. Mogelijk zijn dat merken die elders in de wereld al in het schap liggen. ‘In India brengen we bijvoorbeeld een laaggeprijsde tandenborstel op de markt die heel goed poetst. Die zouden we ook hier kunnen introduceren.’

Overigens blijft Unilever ook gewoon innoveren. Volgens Van Genderen-Stort staan de twee zaken los van elkaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in