Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-kijker langer voor de buis

Tv-kijkers hebben vorig jaar elke dag een kwartier langer voor de buis gezeten dan in 2002. De gemiddelde televisiekijker zat eind vorig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek, verricht door Eurodata TV Worldwide. De resultaten werden gisteren bekendgemaakt tijdens de tv-beurs MIPTV in het Franse Cannes.

related partner content for mobile comes here

Films en dramaseries waren net als in de jaren ervoor de populairste programma's. Maar met 41 procent moesten zij wel 4 procentpunt afstaan aan spelletjes-, reality- en muziekprogramma's en andere entertainmentuitzendingen.

Het jaarlijkse onderzoek is gebaseerd op statistische gegevens uit 72 landen en regio's, 2,5 miljard kijkers en meer dan zeshonderd televisiezenders. Japanners kijken het meest naar de televisie. Gemiddeld zitten zij 4 uur en 29 minuten voor het toestel. Amerikanen kijken per dag 4 minuten minder.

Als het gaat om regio's blijft Noord-Amerika het gebied waar de mensen het meest tv kijken: 4 uur en 21 minuten. Dat is 42 minuten meer dan het gemiddelde voor de hele wereld. De Europeanen komen op de tweede plaats met 3 uur en 33 minuten per dag (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in