
In de VS gaan talkshows op de radio zelden over hoogstaande of geëngageerde onderwerpen. In de jaren negentig waren de meest besproken items O.J. Simpson en Monica Lewinksy, maar daarmee zijn de talkshows slechts een afspiegeling van het publieke maatschappelijke leven in de VS, waar deze items ook tot de meest besprokene hoorden. Op dit moment kennen de VS een kleine 1400 radiostations die zich grotendeels of volledig richten op het uitzenden van talkshows. De presidentsverkiezingen vorig jaar hebben hun aantal enorm doen toenemen, maar ook dit jaar nog stijgt het aantal talkstations. Talkradio is bijna volledig een AM-aangelegenheid, FM leent zich beter voor het uitzenden van muziek. Het goede nieuws voor adverteerders is dat luisteraars van talkshows veelal beschikken over een goed inkomen en dat zij reclame niet als een onaangename onderbreking beschouwen, zoals luisteraars van muziekstations dat vaak wel ervaren. Maar dat is ook wel een beetje te begrijpen als reclame gedurende zo’n 20 minuten per uur (!) niet tot de uitzonderingen behoort.
De populairste talkshowpresentator van dit moment is Rush Limbaugh die dagelijks op 660 stations in de VS te beluisteren is. Hij onderscheidt zich door ongegeneerde propaganda voor de Republikeinen en een even ongegeneerd afslachten van alles van Democraat is. Howard Stern is eveneens een populaire talkshowgastheer. Beroemdheden laten zich graag interviewen door hem, maar komen zelden toe aan uitweidingen over hun professie want Stern wil eigenlijk alleen maar intieme details uit hun privé-leven vernemen. Stern’s shows worden dagelijks door 20 miljoen mensen beluisterd en hij is inmiddels ook een bekende tv-celebrity.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
Artipoppe<#FONT SIZE=1>Bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee