Overslaan en naar de inhoud gaan

Succesvol zakendoen, deel 4: interactieoriëntatie

Het vermogen tot interactie met de klant bepaalt in toenemende mate je succes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geslaagde ondernemingen hebben door de jaren heen verschillende stadia doorlopen. Eerst stond het product centraal, vervolgens draaide alles om de beste salesmethode, daarna kwam de marktgerichtheid en nu is het toverwoord interaction orientation: op basis van gelijkwaardigheid communiceren met de consument en de informatie die dit oplevert gebruiken om de klantrelaties voortdurend te verbeteren.

related partner content for mobile comes here

Deze benadering verschilt op vier punten van de vorige:

  • De individuele klant en niet ‘de markt’ is onderwerp van analyse.
  • Marketingactiviteiten worden niet voor maar met de klant ondernomen.
  • Relaties tussen klanten zijn van strategisch belang.
  • De (financiële) toegevoegde waarde van marketingacties speelt duidelijk mee.

Positieve effecten van interactieoriëntatie: je trekt de meest profijtelijke klanten aan en weet ze vast te houden, het klantenbestand wordt een hoogwaardige bron van kennis, en je ontwikkelt het vermogen om van tevoren in te schatten wat de klant wil.

Bron: Journal of Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in