Overslaan en naar de inhoud gaan

Stunten met prijs levert weinig op

Een paar jaar geleden was de consument nog tevreden met een korting van tien procent, tegenwoordig moet je de prijzen al minstens halveren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Twee halen één betalen', of: 'tijdelijk halve prijzen'. daar verleid je klanten mee. Maar of retailers er zelf ook van profiteren is nog maar de vraag. Stunten met prijzen kan weliswaar voor flink wat extra omzet zorgen, op de lange termijn is het voordeel voor de winkelier meestal gering. Nieuwe kopers trekken doet zo'n actie ook maar tijdelijk, want na afloop ervan valt de verkoop onmiddellijk terug. En dan nog is het de vraag wat precies moet worden verstaan onder 'nieuwe' klanten: klanten die voor het eerst een bepaald product kopen, consumenten die een keer een ander merk uitproberen of mensen die nog niet eerder klant waren?
Is een prijsactie dan misschien goed voor het opbouwen van merkentrouw? Nauwelijks, zo blijkt uit onderzoek. De doorgewinterde consument is nu eenmaal geneigd de krenten uit de pap te pikken en verder gedraagt hij zich zo promiscue als maar kan. Niks loyaliteit dus. Kortom: prijsstunten kan voor de nodige beweging zorgen in de voorraad en in het koopgedrag van de klant, maar het is bepaald geen instrument voor 'long term brand building'.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Admap.<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in