Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks doet CD bij de koffie

In een aantal testshops heeft Starbucks zogeheten Hear Music mediabars geopend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de mediabars kunnen klanten muziek downloaden en CD’s branden, vanuit een digitale bibliotheek met 150.000 songs. De resultaten van het experiment zijn vooralsnog teleurstellend. Maar Starbucks is er ook niet noodzakelijkerwijs op uit om geld in de muziekbusiness te verdienen. Eerdere initiatieven, zoals een Ray Charles-cd en een Starbucks-muziekkanaal op satellietradio, leverden het bedrijf ook meer buzz dan iets anders op. Waarom gaat het dan wel? De mediabars geven invulling aan de diepgewortelde overtuiging van oprichter Schultz dat Starbucks zich kan onderscheiden van andere ketens ‘door mensen een plek te bieden waar ze datgene kunnen doen waar ze tegenwoordig veel tijd aan besteden’, zoals internetten en muziek downloaden. En het bedrijf kan zich met een operationele marge van 10,6 procent en een aandeel-koersstijging van 34 procent sinds begin dit jaar ook best wat risicovolle initiatieven permitteren.

related partner content for mobile comes here

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in