Overslaan en naar de inhoud gaan

Slimme Toyota-ingenieurs

Toyota is befaamd om zijn geoliede productieprocessen. Ook in de VS kijken concurrenten likkebaardend naar de efficiency in lokale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo draait in Georgetown, Kentucky, de grootste Toyota-fabriek buiten Japan. Iedere 27 seconden rolt er een Toyota kant en klaar van de band. Het is geen gewone fabriek: ingenieurs en designers puzzelen voortdurend hoe ze steeds sneller en efficiënter steeds betere auto’s kunnen produceren.

related partner content for mobile comes here

Een voorbeeld ter illustratie: de werknemers in de fabriek moesten bij iedere Toyota zelf de juiste onderdelen kiezen. Meerdere modellen vergen ook meerdere soorten ruitenwissers, veiligheidsriemen, binnenspiegels et cetera. Hoe het was: op de lopende band schuift langzaam een halve Toyota voorbij, de werknemer kiest razendsnel de juiste onderdelen, sprint naar de auto en monteert ze binnen een vastgestelde tijd.

En natuurlijk ging het in alle haast dan wel eens fout. Hoe het is: de selectie van onderdelen wordt automatisch gedaan, de werknemers hoeven zich alleen nog te concentreren op het installeren. Waardoor het aantal fouten enorm is afgenomen.

Bron: Fast Company

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in