Overslaan en naar de inhoud gaan

Sainsbury's: tijgerbrood wordt giraffenbrood door klein meisje en sociale media

De Britse supermarktketen Sainsbury's heeft tijgerbrood omgedoopt tot 'giraffenbrood' vanwege een brief van een klein meisje die viraal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar mei schreef een 3,5 jaar oude meisje (waarschijnlijk samen met haar moeder :-)) een brief aan de supermarktketen waarom het brood tijgerbrood heet, terwijl het brood veel meer op een giraffe lijkt.

related partner content for mobile comes here

Een medewerker in het customer serviceteam van Sainsbury reageerde op haar brief en gaf toe dat het inderdaad een beetje een rare naam, waarschijnlijk lang geleden bedacht door een domme bakker.

Samen met het antwoord kreeg de kleine Lily Robinson een cadeaukaart ter waarde van drie pond, als dank voor haar moeite om de brief te sturen.

Lily's moeder plaatste de brieven op haar blog en via sociale media zoals Twitter, Facebook ging het verhaal viraal. Een enkele posting op Facebook werd 150.000 keer geliked en meer dan 48.000 keer gedeeld.

Vanwege het virale succes (dat na een tijdje ontstond) van de korte briefwisseling en de reacties die Sainsbury's kreeg, heeft de supermarkteken dat het brood zal worden omgedoopt tot giraffenbrood.

De medewerker van de klantenservice, Chris King (hij studeert om onderwijzer te worden), heeft zelfs een gekregen.

Sainsbury's is blij met deze positieve online reacties over de klantenservice.

Sainsbury roept nu consumenten op te mailen en te laten weten of het brood giraffenbrood moet blijven heten.

(Bron: )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in