Overslaan en naar de inhoud gaan

Roken en bier zijn uit

Het Nederlands publiek vindt dat bier en sigaretten niet langer cool zijn. Dat blijkt uit de tussenstand van de Nederlandse CoolBrands…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een zeer grote meerderheid, 93 procent, van de Nederlanders van 15 jaar en ouder vindt roken niet cool. Dat geldt zowel voor jongeren (15-19 jaar) als voor de rest van Nederland. Opvallend is dat vrouwen en respondenten uit de Randstad en de grote steden nog uitgesprokener in deze opvatting zijn dan de rest van Nederland. Mensen uit de laagste inkomensgroepen en met de laagste opleidingsniveaus vinden roken significant cooler dan de rest van Nederland.

related partner content for mobile comes here

Ook het drinken van bier raakt meer uit de gratie. Driekwart van het

Nederlands publiek vindt bier drinken niet cool. Vooral vrouwen zijn zeer uitgesproken. Slechts 18 procent van de vrouwen vindt dat bier drinken kan. Bij de mannen ligt dat met 31 procent significant hoger. Studenten blijken nog altijd graag een pilsje te drinken, veel meer dan mensen met een baan. Mensen met een lagere schoolopleiding als hoogstgenoten opleiding én mensen met een universitaire opleiding scoren eveneens significant hoger dan gemiddeld.

Met de CoolBrandsPublieksVerkiezing kan het publiek stemmen op de coolste merken in categorieën als mode, wonen en media. Maar de consument wordt ook gevraagd een mening te geven over wisselende actuele onderwerpen. Stemmen kan nog tot 15

september op . De winnaars in de CoolBrandsPublieksVerkiezing worden in november aanstaande bekend gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in