Overslaan en naar de inhoud gaan

Responsive e-mail nieuwsbrieven maken in MailChimp

Responsive e-mails maken in MailChimp is sinds enige tijd simpeler geworden. Responsive wil zeggen dat het formaat zich aanpast aan het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

E-mail is de belangrijkste functionaliteit die mensen op hun smartphone gebruiken, getuige deze cijfers van E-marketer:

related partner content for mobile comes here

Responsive e-mails in de MailChimp Drag&Drop editor

Als je een campagne opzet in MailChimp kun je tegenwoordig de Drag&Drop editor gebruiken. Hierin is responsiveness standaard onderdeel van het design, je bouwt een campagne op met standaard blokken, bijvoorbeeld:

Een voorbeeld van een e-mail die op deze manier is opgemaakt (normale en mobiele weergave):

Binnen de drag and drop editor moet je werken met standaard blokken wat als voordeel heeft dat je eenvoudig en relatief snel een e-mail kunt maken. Een nadeel is dat je wel aan dit formaat gebonden zit waardoor je wat beperkt bent in mogelijkheden.Responsive e-mails in MailChimp via html-code

Als je niet aan de standaard vormgeving van MailChimp wilt vastzitten kun je er natuurlijk voor kiezen om een eigen template te (laten) maken in html, je kunt dan nagenoeg alles kwijt en je kunt zelf bepalen binnen welke formaten je de e-mail via de mobiele weergave wilt laten zien. Sommige smartphones (zoals de Samsung Galaxies) hebben namelijk een groter scherm waardoor er soms bijna geen onderscheid meer te maken is in smartphone of tablet. Je geeft dan in de code aan tot hoeveel pixels je mobiel wilt weergeven. Een voorbeeld van een template dat we onlangs hebben verzorgd in html (desktop en mobiele weergave):

Dit bericht is eerder gepubliceerd op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in