Responsive e-mail nieuwsbrieven maken in MailChimp


E-mail is de belangrijkste functionaliteit die mensen op hun smartphone gebruiken, getuige deze cijfers van E-marketer:
Responsive e-mails in de MailChimp Drag&Drop editor
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAls je een campagne opzet in MailChimp kun je tegenwoordig de Drag&Drop editor gebruiken. Hierin is responsiveness standaard onderdeel van het design, je bouwt een campagne op met standaard blokken, bijvoorbeeld:
Een voorbeeld van een e-mail die op deze manier is opgemaakt (normale en mobiele weergave):
Binnen de drag and drop editor moet je werken met standaard blokken wat als voordeel heeft dat je eenvoudig en relatief snel een e-mail kunt maken. Een nadeel is dat je wel aan dit formaat gebonden zit waardoor je wat beperkt bent in mogelijkheden.Responsive e-mails in MailChimp via html-code
Als je niet aan de standaard vormgeving van MailChimp wilt vastzitten kun je er natuurlijk voor kiezen om een eigen template te (laten) maken in html, je kunt dan nagenoeg alles kwijt en je kunt zelf bepalen binnen welke formaten je de e-mail via de mobiele weergave wilt laten zien. Sommige smartphones (zoals de Samsung Galaxies) hebben namelijk een groter scherm waardoor er soms bijna geen onderscheid meer te maken is in smartphone of tablet. Je geeft dan in de code aan tot hoeveel pixels je mobiel wilt weergeven. Een voorbeeld van een template dat we onlangs hebben verzorgd in html (desktop en mobiele weergave):
Dit bericht is eerder gepubliceerd op MarketingGuys.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid