Overslaan en naar de inhoud gaan

Promotie Communicatiewetenschap UvA

Claes de Vreese onderzocht aan de universiteit van Amsterdam de rol van het televisienieuws in het proces van en het denken over de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Vreese beschrijft hoe de nieuwsorganisaties over Europese zaken berichten en wat de invloed van hun nieuwsuitzendingen is op de vorming van de publieke opinie. De Vreese laat zien dat het televisienieuws de houding van kijkers over Europese zaken beïnvloedt en dat de kijker ook de invalshoek van de journalist over een onderwerp waarneemt. Soms zelfs in die mate dat bepaalde vormen van berichtgeving bijdragen tot politiek cynisme, hoewel geen bewijs is gevonden voor de stelling dat zo'n houding de algemene steun voor bijvoorbeeld de Europese uitbreiding negatief beïnvloedt. De Vreese toont aan dat kijkers een onderscheid kunnen maken tussen politiek cynisme en steun voor een beleid.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in