Overslaan en naar de inhoud gaan

Producentenstrijd op Talpa om beste format

Onder de titel De TV Competitie gaan vijf producenten voor Talpa met elkaar het gevecht om de kijkcijfers aan. Ze krijgen zendtijd om de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf. De deelnemers aan deze wedstrijd ‒ waarbij alles draait om het prestige - zijn IdtV, René Stokvis Producties, Endemol, Eyeworks en Palm Plus. De kijker beslist en de winnaar krijgt een contract aangeboden om een serie rond het idee te maken, die mogelijk al begin volgend jaar wordt uitgezonden.

related partner content for mobile comes here

Volgens manager content en creatie bij Talpa Patrick Scholtze krijgen de kijkers zo een unieke kans om hun eigen inbreng te leveren in de programmering van de nieuwe zender. ‘De vijf producenten krijgen vijf achtereenvolgende werkdagen één uur zendtijd. Aan de hand van de kijkcijfers, de mening van een vakjury, een internetpanel van 10.000 door Maurice de Hond geselecteerde kijkers en de meningen van kijkers tijdens en na de uitzending via onder meer sms en telefoon, wordt duidelijk welk programma het meest wordt gewaardeerd. Die producer mag zijn geesteskind uitwerken tot volwaardige serie. Niet Talpa, maar de kijker beslist zodoende waar hij naar kijkt.’

Het idee van De Tv-Competitie is afkomstig van John de Mol zelf, die sinds maart van dit jaar een team van creatieve mensen aan dit programma en nog zeker vijftien andere formats heeft werken.

De Tv-Competitie start op zondag 21 augustus met het voorstellen van de vijf programma's en de presentatoren (Bron: Telegraaf via Medialog).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in