Overslaan en naar de inhoud gaan

Pitch maakt een doorstart

Opmerkelijk bericht: het blad Pitch dat eerder ter ziele ging en dat hier nogal wat discussie opriep, komt er weer aan. Althans: in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opmerkelijk bericht: het blad Pitch dat eerder ter ziele ging en dat hier nogal wat discussie opriep, komt er weer aan. Althans: . Print is te duur.

related partner content for mobile comes here

Een echte redactie is er ook niet meer, er wordt samengewerkt met het Instituut voor Media en Informatie Management (Hogeschool van Amsterdam).

Het 'Nederlandstalige opinieplatform', zoals het zichzelf noemt, richt zich op de doelgroep van twintigers. De officiële herlancering vindt overigens pas dit najaar plaats.

De nieuwe eigenaar van Pitch heeft samen met Rupert Parker Brady (39), oud-hoofdredacteur Pitch, een doorstartscenario uitgedacht, luidt het persbericht.

'Zo zal het gelijknamige opiniemaandblad niet langer worden uitgegeven, waardoor het aantal betaalde journalisten tot een minimum kan worden beperkt.'

En: 'Pitch krijgt na het faillissement via www.pitchmedia.nl een tweede kans als landelijk opinieplatform voor jonge mannen en vrouwen die zich ergeren aan het feit dat de babyboomgeneratie het publieke debat domineert.

Rupert Parker Brady: "Twintigers weten heel goed wat ze willen. Ze verlangen ernaar om als onbekende experts zelf invloed uit te oefenen op wat er leeft in de maatschappij."

De pool van online redacteuren moet komen van Hbo-instellingen en universiteiten uit heel Nederland. Vooral studenten van opleidingen op het gebied van journalistiek, multimedia, politicologie en communicatie zullen worden uitgedaagd om bijdragen te leveren.

Het Instituut voor Media en Informatie Management van de Hogeschool van Amsterdam stelt met ingang van 1 januari 2007 derde jaarsstudenten van de nieuwe opleiding Journalistiek & Media beschikbaar.

Directeur Peter van Gorsel: 'Ik beschouw publiekprivate samenwerkingsverbanden met bedrijven zoals Pitch als een kernactiviteit van het hogere beroepsonderwijs. Alles moet gericht zijn op een diepe verankering in het Nederlandse bedrijfsleven door studenten werkervaring op te laten doen.'

De nieuwe eigenaar van Pitch is investeerder Niek Hofman (48). "De reden van mijn besluit om dit interactieve mediaconcept een nieuwe kans te geven
is dat ik als oud-journalist en ondernemer de journalistiek altijd een warm hart heb toegedragen. Het is voor mij zowel inhoudelijk als in commercieel opzicht een enorme uitdaging om jonge mensen opnieuw te
interesseren voor Pitch.'

Op 25 april was het faillissement van de uitgeverij een feit. Het meinummer van Pitch is niet uitgebracht.

Investeerder Niek Hofman is vanaf juni in gesprek getreden met de curator voor de overname van de
immateriële vaste activa uit de inboedel, waaronder het concept en de merknaam.

Rupert Parker Brady blijft dus betrokken, maar hoe zit het met de initiatiefnemer en uitgever Elderik Meulman, die het uitgeefconcept op 4 november 2005 met een team van zes medewerkers startte?

De nieuwe eigenaar meldt dat de domeinnaam Pitch.nl eigendom blijft van Elderik Meulman. 'Er zijn gesprekken gaande over een mogelijke toekomstige rol van Meulman binnen de nieuwe opzet.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in