Tips voor e-commerce
Vroeger, laten we zeggen een paar jaar geleden, was e-commerce nog een fluitje van een cent. Website bouwen en zorgen dat je bovenaan stond in de lijstjes van search engines, en klaar was Kees. Dat laatste gaat aanbieders steeds meer geld kosten. Het komt nu dus meer en meer aan op een goede kwaliteit van de website. Deze moet uitermate gebruikersvriendelijk zijn, anders wordt er weinig verkocht. We geven wat tips:
- Hou de pagina’s zo ‘schoon’ mogelijk en vrij van graphics en banners;
- Maak zeer duidelijk hoe de bezoeker/klant het orderproces start;
- Vraag de bezoeker zo laat mogelijk naar persoonlijke data, anders wordt hij afgeschrikt;
- Maak het de bezoeker gemakkelijk, hij moet kunnen zoeken op trefwoord, merk, product, producttype en prijs;
- Communiceer zo snel mogelijk of bepaalde artikelen niet op voorraad zijn;
- Geef uitgebreide contactgegevens van uzelf, dat wekt vertrouwen;
- Doe niet krenterig en investeer stevig in excellente teksten en beeldkwaliteit.
Bron: Direct Response
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid