Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi geeft toe aan consumenten: geen aspartaam meer in 'diet' cola

Op de nieuwe blikjes staat boven het Pepsi-logo ‘Now Aspartame Free’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pepsi verkoopt in de VS zijn nieuwe cola zonder de kunstmatige zoetstof aspartaam. De zoetstof die in de nieuwe light-producten zit, is Ace-K en Splenda.

related partner content for mobile comes here

PepsiCo geeft aan de druk van consumenten groot was om de zoetstof niet meer te gebruiken.

Feit is echter  ongezond is. 

Seth Kaufman, senior vice president Pepsi and Flavors Portfolio, PepsiCo North America Beverages zegt tegen AP dat consumenten vooral vragen over aspartaam hebben.

Associated Press schrijft dat het al dan niet het succes worden van de nieuwe Diet Pepsi (light wordt in de VS diet genoemd) moet laten zien of aspartaam de reden is dat de verkoop van Pepsi met deze zoetstaf de reden is voor tegenvallende verkoop van de light-producten.

Het gaat om drie Amerikaanse Pepsi-producten: Diet Pepsi, Caffeine Free Diet Pepsi en Wild Cherry Diet Pepsi.

Kaufman meldt dat de cola niet hetzelfde als de oude cola-light zal smaken, maar niet heel erg anders.

Coca-Cola blijft vooralsnog gewoon aspertaam gebruiken en

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in