(Onderzoek) Social media belangrijker als wervingskanaal


Bij werkgevers is dit aandeel nog hoger: bijna twee derde van de Nederlandse werkgevers (63 procent) geeft aan dat social media als recruitmentkanaal prioriteit krijgt in 2013.
Werkzoekenden plukken hiervan de vruchten. Bijna een derde van de werkzoekenden die social media gebruikt, is wel eens benaderd door een werkgever. Een meerderheid hiervan (53 procent) heeft de baan ook gekregen, aldus HR- en salarisdienstverlener ADP in het whitepaper Social Media voor HR-Professionals in Nederland.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHR-professionals verwachten dat social media de komende jaren een belangrijke bijdrage leveren aan het delen van kennis en vergroten van de betrokkenheid van werknemers. Eigen werknemers weten als geen ander hoe het is om bij een organisatie te werken. Er is daarom een rol voor hen weggelegd om nieuwe collega's te werven. Er zijn bedrijven die dit al doen en vacatures slim en gericht verspreiden via het netwerk van de eigen werknemers. Door hieraan een beloning te koppelen, zorg je voor betrokken medewerkers en worden recruitmentdoelen behaald.
Van welke social media maakt u gebruik? (in %)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid