Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander hecht niet aan reclame

Europa groeit naar een eenheid toe, maar de Europeanen niet. De verschillen worden eerder groter dan kleiner, en Nederlanders blijken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzocht werden onder meer onderwerpen als de manier van boodschappen doen, de beleving van A-merken en private labels, en het belang dat wordt gehecht aan adverteren. Zo is in Duitsland 65 procent van de consumenten het eens met de stelling dat eigen merken van supermarkten net zoveel kwaliteit bieden als A-merken, en scoort daarmee het hoogst, direct gevolgd door Nederland, waar 62 procent dit vindt. Onderaan staan IJsland en Polen, waar slechts 17 procent het hiermee eens is. De Nederlander hecht kennelijk niet zo aan reclame, want slechts 10 procent koopt het liefst producten waar veel reclame voor wordt gemaakt. Ook van de Duitsers vindt maar 11 procent dat. In Turkije wordt dit juist vrij belangrijk gevonden, met 52 procent. Opmerkelijk genoeg scoort Nederland relatief laag op belangstelling voor de maatschappelijke betrokkenheid van bedrijven: 32 procent. Het is daarmee de op één na laatste, voor Israel. Italië scoort het hoogst met 77 procent, maar ook een land als Polen zit hoger met 54 procent.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in