Multichannel consumenten besteden meer


Multichannel consumenten (dat zijn consumenten die voor hun aankopen gebruik maken van meerdere kanalen) letten echter ook meer op prijzen en zullen eerder van verschillende retailers kopen. En dat maakt ze een stuk minder loyaal.
Dit zeggen onderzoekers van het Amerikaanse bureau Opinion Research Corporation. Ze ondervroegen 1090 respondenten middels een telefonische enquête
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRetailers bijten zich stuk op deze multichannel consumenten; ze moeten immers steeds steeds meer marketing- en costumer servicegelden besteden om ze te behouden.
Niet iedere sector heeft echter even veel last. Retailers als Borders en Home Depot (17 procent), Wal-Mart en Target (16 procent), grote warenhuizen (14 procent) en restaurants (11 procent) hebben wel een werkende multichannelstrategie doorgevoerd.
Andere uitkomsten:
- Internetshopping blijft groeien. 65 van de respondenten denkt in de toekomst een online aankoop te doen, tegenover 42 procent die dat nu doet.
- Ook telefonische aankopen blijven stijgen. 39 procent van de respondenten zijn van plan om in de toekomst een telefonische aankoop te doen. 21 procent doet dat nu al.
- Consumenten verwachten in de toekomst meerdere kanalen te gebruiken voor hun aankopen.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid