Overslaan en naar de inhoud gaan

Multichannel consumenten besteden meer

Multichannel shoppers geven bijna tweemaal zo veel uit aan producten en diensten als consumenten die hun aankoop doen via een vast kanaal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Multichannel consumenten (dat zijn consumenten die voor hun aankopen gebruik maken van meerdere kanalen) letten echter ook meer op prijzen en zullen eerder van verschillende retailers kopen. En dat maakt ze een stuk minder loyaal.

related partner content for mobile comes here

Dit onderzoekers van het Amerikaanse bureau . Ze ondervroegen 1090 respondenten middels een telefonische enquête

Retailers bijten zich stuk op deze multichannel consumenten; ze moeten immers steeds steeds meer marketing- en costumer servicegelden besteden om ze te behouden.

Niet iedere sector heeft echter even veel last. Retailers als Borders en Home Depot (17 procent), Wal-Mart en Target (16 procent), grote warenhuizen (14 procent) en restaurants (11 procent) hebben wel een werkende multichannelstrategie doorgevoerd.

Andere uitkomsten:

  • Internetshopping blijft groeien. 65 van de respondenten denkt in de toekomst een online aankoop te doen, tegenover 42 procent die dat nu doet.
  • Ook telefonische aankopen blijven stijgen. 39 procent van de respondenten zijn van plan om in de toekomst een telefonische aankoop te doen. 21 procent doet dat nu al.
  • Consumenten verwachten in de toekomst meerdere kanalen te gebruiken voor hun aankopen.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in