Overslaan en naar de inhoud gaan

Moederbedrijf UPC koopt Britse tv-exploitant

UnitedGlobalCom neemt een meerderheidsbelang in de grote Britse exploitant van betaaltelevisie Zone Vision Networks.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het moederbedrijf van UPC brengt Zone Vision onder bij zijn Europese dochterbedrijf Chellomedia. Zone Vision is eigenaar van de betaaltelevisiezenders Europa Europa, Reality TV en Romantica. Daarnaast vertegenwoordigt het bedrijf ongeveer dertig internationale televisiekanalen, zoals Discovery, Hallmark en Eurosport. UGC krijgt 87,5 procent van de aandelen in Zone Vision in handen.

related partner content for mobile comes here

UGC betaalt in totaal 65 miljoen dollar (49,7 miljoen euro) voor het meerderheidsbelang. Het moederbedrijf van UPC betaalt 50 miljoen dollar (38,2 miljoen euro) in contanten en 15 miljoen dollar (11,5 miljoen euro) in eigen aandelen voor Zone Vision.

Chellomedia had al een belang van 49 procent in het televisiekanaal Reality TV. Als onderdeel van de koop brengt Chellomedia dit belang onder bij Zone Vision, zo blijkt uit de verklaring van UGC.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in